A reflection of our thoughts
Van juwelen tot beauty: de brand story van Karolin Van Loon
In 2019 vierde Karolin Van Loon de vijfde verjaardag van haar juwelenmerk. Als copywriters schreven we toen haar verhaal neer in een beeldende storytelling. Sindsdien bouwen we als PR- en copywritingpartner mee aan de groei van haar juwelen én beautymerk.
Iedereen heeft wel iets geniaals in zich
Op drie maanden tijd is de zomer voorbij. Kleurt de hemel 's morgens niet langer helder-, maar nachtblauw en is de eerste rode lucht het signaal dat Sinterklaas aan het bakken is geslagen. Van een zee aan rust naar de september rush en een knop die werd omgedraaid.
Regelmatig bloggen? Deel je expertise met de hulp van een ghostwriter.
Ondernemers die opvallen met boeiende content? Zij schakelen vaak een ghostwriter in. Zoals een stuntman invalt voor een acteur, schrijven wij teksten in jouw naam en volgens jouw stijl.
Beauty PR voor Líkami: een mix van expertise, timing en trend research
Sinds 2019 vertrouwt Belgisch skincaremerk Líkami op de PR-expertise van Stille Bliksem. Met een onderbouwde strategie verspreiden we hun verhaal en vergroten we hun merkbekendheid.
Wanneer de tijd sneller gaat
Als ik terugdenk aan mijn kindertijd had ik zeeën van tijd had en was de echte wereld nog onbekend genoeg om te verbeelden. Wanneer ben ik de tijd achterna beginnen hollen? In de drukte van ons bestaan staan we pas stil bij hoe kostbaar tijd is als iets van buitenaf op pauze drukt.
Ik heb tijd te weinig of ideeën te veel
Normaal blikt founder Katrien Meermans elke drie maanden terug en bundelt ze haar gedachten. Maar deze keer wil ze enkel terugkeren naar de eerste weken van deze maand. Toen zij en Tom op reis gingen met vrienden en bij thuiskomst de vakantie verlengden in huis. Een reisverslag.
Het geheim van Elisa Lee’s PR-succes
Sinds 2022 helpen wij Elisa Lee als merk groeien met een doortastende PR-aanpak, die in het eerste jaar van de samenwerking al voor bijna 100 persfeatures in Vlaanderen zorgde.
Van expert naar thought leader met PR
Elke sector telt een handvol experten bij wie de pers steevast aanklopt als een bepaald thema in het nieuws komt. Maar hoe word je zo’n expert of thought leader?
Van PR-start tot persaandacht: hoe lang voor je resultaat ziet?
PR is één van de bouwstenen van een sterke communicatiestrategie. Maar hoe snel verschijn je als merk of ondernemer in kranten, magazines en andere media wanneer je een samenwerking aangaat met een PR-bureau?
Met PR inhaken op TikTok microtrends. Een goed idee?
Microtrends zijn vandaag overal, onder de daverende invloed van TikTok en influencers. Hoe ga je als fashion- of beautymerk mee in de stroming zonder je grip op je merkidentiteit te verliezen?
En bij het ochtendgloren was ik allang verloren
Elke drie maanden blikt founder Katrien Meermans terug en bundelt ze haar gedachten. Deze keer was april er sneller dan gepland. Katrien was in de ban van een boek en de dingen die het haar deed uitzoeken. Dat vroeg veel van haar aandacht en tijd; zorgde voor nieuwe inzichten en gemengde gevoelens. Maar er was ook lichtheid, blijdschap en inspiratie. Een greep uit haar gedachten.
Het gecureerde zelfbeeld: hoe sociale media onze identiteit vormen
Sociale media beloofden ons verbinding, maar voeden vandaag vooral onze obsessie met status. We gaan continu de concurrentie aan met anderen, conformeren aan het algoritme om 'gezien' te worden en verliezen de controle over onze eigen individualiteit.
De digitale spiegel: hoe tieners steeds meer streven naar perfectie door sociale media
Hoewel het belangrijk is dat we kinderen leren om voor zichzelf te zorgen en om gezonde gewoontes aan te leren, kan je je de vraag stellen hoe gezond de beauty-obsessie bij een deel van generatie Gen Z én zelfs Gen Alpha is.
Waarom trend research belangrijk is om een sterk merk te bouwen
Trends zijn maatschappelijke evoluties die op lange termijn een belangrijke invloed hebben. Dankzij trend research krijg je als merk inzichten die je toekomstgericht, relevant, wendbaar en innovatief maken.
PR-campagne lanceren: 7 vragen voor je start
Wil je je merkbekendheid vergroten via de pers? Vanuit onze ervaring en kennis als PR-bureau stellen we zeven cruciale vragen voor je start met PR.
Trend forecasting: waar vind je relevante trends voor jouw merk?
Zie je concurrenten ijlings met innovaties naar buiten komen die wonderlijk aansluiten bij wat leeft in de maatschappij? Vraag je je af hoe zij zo’n sterk afgestemde antenne hebben? Alles begint bij trendonderzoek en trend forecasting.
Ge zet da helemaal naar uw goesting op het moment hè.
Elke drie maanden blikt founder Katrien Meermans terug en bundelt ze haar gedachten. Nieuwe inzichten, inspirerende momenten, gemengde gevoelens en kleine voetnoten die een schijnbaar onsamenhangend geheel vormen - want staat niet alles in verbinding met elkaar?
Innoveren en groeien als merk? Een trendwatcher verruimt je blik op de toekomst.
Focus jij enkel op wat er van dag tot dag op jouw merk afkomt? Zo blijf je in het verleden kijken en zet je een rem op groei en innovatie. Tijd om samen te werken met een trendwatcher.
Het brandingverhaal van delicatessenzaak Cammalleri
Stille Bliksem werkte samen met De Barbaren om de branding van Italiaanse delicatessenzaak Cammalleri van a tot z te ontplooien. Een bundeling van krachten die voor beide partijen bewijst dat één plus één drie is.
Het verschil tussen hypes, rages, mode en trends
Als merk wil je innovatief zijn. Dankzij trend research kan je anticiperen op wat komt en een voorsprong nemen. Weet echter dat trends geen synoniem zijn voor hypes, rages en mode.