Trend insights

Voor merken en journalisten.

Trendonderzoeker Katrien Meermans deelt haar inzichten met jou als merk, journalist of redactie. Van vaste sparringsessies en inzichten voor een specifiek artikel tot trend talks.

Dit advies komt in aanmerking voor de KMO-portefeuille.

Doet jouw merk niet mee aan trends of ben je er niet zo mee bezig? Toch is het relevant om trend research op de agenda te zetten. Want anticiperen op wat komt heeft helemaal niets te maken met trendy zijn.

Trends verbergen zich vaak in subtiliteiten, als nauwelijks merkbare verschuivingen die overal om ons heen plaatsvinden. Als een zeebeving trillen ze ongezien in de diepere lagen van de maatschappij, om uiteindelijk het hele fundament te doen schudden.

Je visie linken aan de noden van mensen, noden die blijvend evolueren, is dan ook cruciaal. Vanuit trendanalyses distilleren we inspiratie en ideeën die inhaken op onze huidige cultuur en maatschappij. Zodat je als merk vandaag en morgen relevant bent en blijft.

CONSULTANCY VOOR MERKEN

Van trend tot innovatie

    • Krijg vernieuwende perspectieven om je merkstrategie, communicatie en aanbod scherper te stellen.

    • Verruim je blik op de toekomst en verken nieuwe mogelijkheden.

  • Boek een eenmalige sparringsessie of kies voor een driemaandelijks of halfjaarlijks moment vol waardevolle inzichten.

    • Laat je inspireren door trends binnen en buiten je sector.

    • Vind ideeën voor creatieve oplossingen en zet trends om in innovatie.

    • Maak beter geïnformeerde keuzes en ontwikkel effectieve strategieën en merkverhalen.

INSIGHTS VOOR JOURNALISTEN

Unieke invalshoeken

    • Geen tijd voor trendonderzoek? Katrien helpt je trends en hun impact te doorgronden.

    • Vind unieke invalshoeken zonder urenlang googlen.

    • Krijg redactionele inspiratie en diepgaande analyses, afgestemd op jouw publicatie en doelgroep.

  • Expert Insights
    Werk aan je artikel of dossier met Katrien als sparringpartner. Ze biedt relevante ideeën en inspiratie.

    Sparringsessies
    Katrien biedt elk kwartaal of half jaar vernieuwende perspectieven voor online en print, afgestemd op jouw publicatie.

    • Inspiratie om out of the box te denken.

    • Originele invalshoeken zonder eindeloos scrollen op Google of social media.

    • Diepgaand inzicht in maatschappelijke en culturele ontwikkelingen voor rijkere artikelen.

    • Identificeer trends voor onderscheidende artikels en content.

VOOR TEAMS EN EVENTS

Inspirerende trendtalks

    • Ontvang consumenteninzichten en een frisse blik op trends.

    • Blijf up-to-date in mode, beauty en vakmanschap.

    • Inspireer je team of doelgroep met relevante voorbeelden.

    • Ideaal voor niche-events, teambuildings of zakelijke sessies.

    • Duur: 30 minuten.

    • Geschikt voor events, lunchsessies en meer.

    • Verrijk je kennis met recente trends en inzichten.

    • Breng inspiratie en nieuwe ideeën naar je team of publiek.

    • Creëer impact met waardevolle content voor jouw niche.

Wil je jouw merk innoveren vanuit maatschappelijke trends en meer verbinding vinden met je doelgroep?

Of ben als journalist op zoek naar originele en vernieuwende invalshoeken?

Boek een verkennend gesprek met trendonderzoeker Katrien Meermans. In dit gratis gesprek bespreekt ze met jou je uitdagingen en hoe zij hierbij kan helpen vanuit haar kennis en onuitputtelijke onderzoeksdrang.