Regelmatig bloggen? Deel jouw expertise als ondernemer met de hulp van een ghostwriter.

Vraag jij je soms af waar andere ondernemers de tijd vinden om blogs te schrijven? Of waar ze hun inspiratie vandaan halen voor die boeiende LinkedIn-posts? Grote kans dat zij samenwerken met een copywriter of ghostwriter. Zoals een stuntman invalt voor een acteur, hullen wij ons als ghostwriters in jouw rol als ondernemer en schrijven we teksten in jouw naam.


Vergroot je online aanwezigheid en maak naam als expert

Of je nu een eenmanszaak runt of een multinational: als ondernemer zit je boordevol waardevolle inzichten over jouw niche. Je hebt niet alleen diepgaande kennis over je product of dienst, maar ook: 

  • best practices die je hebt ontwikkeld door vallen en opstaan

  • hands-on kennis die je dagelijks opdoet

  • een opinie over actuele topics en uitdagingen gelinkt aan jouw sector

  • innovatieve ideeën en een toekomstvisie

Kortom, je bent een expert in je vak. Maar weten anderen dat ook? Door je te positioneren als expert win je het vertrouwen van potentiële klanten en realiseer je:

  • meer merkbekendheid dankzij consistente communicatie

  • grotere klantloyaliteit dankzij de blijvende waarde die je biedt

  • meer verkoop dankzij je geloofwaardigheid

  • een concurrentievoordeel dankzij jouw unieke kennis

Maar hoe overtuig je mensen van jouw expertise? Met (onder andere) boeiende content. Denk aan LinkedIn-artikels, social media posts, blogs op je website, nieuwsbrieven, whitepapers …

Ghostwriting

Content schrijven vraagt echter om tijd, taalgevoel en een toegewijde aanpak - en die heb jij als ondernemer misschien niet altijd in huis. Om die drempels te overtreffen en jouw positie als expert te versterken, kan je daarom samenwerken met een ghostwriter: een professionele tekstschrijver die in jouw naam schrijft.

Waarom zou je jouw teksten laten ghostwriten?

  • Je zit vol ideeën, maar hebt geen tijd om ze uit te schrijven. 
    Een ghostwriter helpt om je ideeën op een heldere en boeiende manier over te brengen, zodat jij effectiever communiceert.

  • Je hebt veel kennis en inzichten, maar geen idee hoe je die omzet tot een boeiende blog. 
    Een ghostwriter luistert naar wat jij te vertellen hebt en vertaalt die expertise naar interessante content op maat van je doelgroep.

  • Je mist de vaardigheden om een vlotte tekst te schrijven.
    Een ghostwriter weet hoe je een overtuigende en goed gestructureerde tekst schrijft, met een consistente professionele uitstraling die bijdraagt aan jouw merkidentiteit of personal branding.

  • Je vindt het moeilijk om een goed onderwerp te bedenken voor een blog.
    Een ghostwriter dompelt zich onder in jouw niche en denkt met je mee. Een sparringpartner die uit jouw oneindige stroom aan kennis, relevante topics voor blogs oppikt. Zo win jij tijd en energie voor je business.

Hoe gaan wij als ghostwriters te werk?

Allereerst bepalen we samen het onderwerp van de blog. Dat doen we op basis van jouw diensten, recente inzichten, nieuwe projecten, de actualiteit … Werken we op lange termijn samen, dan maken we een contentplan op waarin we thema’s vastleggen voor de komende periode. 

Bij elk onderwerp geef jij ons input. Je vertelt simpelweg alles wat je te zeggen hebt. Op jouw manier: via de telefoon, in een videocall, in ruwe notities of een mindmap … Je hoeft nog niet na te denken over de output of hoe jouw inzichten samenkomen in een blog - laat dat maar aan de ghostwriter over. Zijn er artikels die je zelf interessant vond om te lezen over dit onderwerp, of een inspirerende TED-talk die jou aan het denken heeft gezet? Als ghostwriter gebruiken we deze om ons verder te verdiepen in jouw inzichten.

We verwerken alle aangereikte informatie en gaan zelf verder op onderzoek uit. We zoeken naar actuele links met het onderwerp, boeiende verhalen die in jouw blog aan het licht kunnen komen of een standpunt waar jij misschien nog niet over had nagedacht. We verwerken jouw input en onze deskresearch tot een logische structuur en beginnen met schrijven.

Zodra wij de eerste versie van de tekst hebben afgerond, lees jij deze na en geef je feedback waar nodig. Of bezorg je ons aanvullende ideeën die bij je opkomen tijdens het lezen van de tekst. In tweespan verfijnen en finaliseren we jouw blog tot een tekst die klaar is om te publiceren. Aanvullend schrijven we graag enkele social media posts om jouw artikel te verspreiden of een nieuwsbrief die jouw klanten uitnodigt om verder te lezen.

 

Kan ik zoiets niet vragen aan Chat GPT?

Een tekst laten schrijven door AI gaat vandaag sneller dan je eigen pen bovenhalen. Waarom zou je dan nog samenwerken met een ghostwriter en je blog niet gewoon door Chat GPT laten schrijven? Kort gezegd kan een chatbot niet de mix van jouw expertise en de verfijning van een menselijke ghostwriter evenaren. Daarvoor staat de technologie nog niet genoeg op punt: ze maakt nog feitelijke fouten, zoekt informatie bij de verkeerde databronnen, vervalt in clichés en mist de menselijke nuance om een tekst uniek te maken. Bovendien vraagt een chatbot nog steeds veel energie en input van jou als ondernemer; je krijgt pas een goed geschreven AI-tekst met een uitgebreide, goed geschreven briefing of ‘prompt’. Dan gaat bellen met een ghostwriter toch net iets vlotter én zorgt het voor een professioneler, kwalitatiever en vooral uniek resultaat. 

 

Wat is het resultaat?

  • Een sterkere positie als expert in je vak of thought leadership.

  • Je overtuigt potentiële klanten en partners met jouw expertise.

  • Een professionele uitstraling op LinkedIn.

  • Een groter bereik door mensen die je blogs en posts liken, delen en erop reageren. 

  • Kwalitatieve content met een aangename frequentie en consistentie. 

  • Betere vindbaarheid op Google en social media dankzij keywords in de teksten.

  • Nieuwe inzichten en ideeën omdat we als ghostwriter met een frisse blik naar jouw expertise kijken.

  • Inbound PR: journalisten die bij jou aankloppen voor een interview naar aanleiding van jouw content. 

  • Vakmedia die jouw expertise oppikken en je uitnodigen voor gastblogs, columns of als spreker op een evenement.


Als bedreven ghostwriters geven we bij Stille Bliksem graag een stem aan jouw expertise. Contacteer ons voor een kennismakingsgesprek over ghostwriting en hoe dit jou als ondernemer versterkt.

Boek een intake


Vorige
Vorige

Iedereen heeft wel iets geniaals in zich

Volgende
Volgende

Beauty PR voor Líkami: een mix van expertise, timing en trend research