MERKSTRATEGIE

Bereik je doelgroep op de juiste manier, op het juiste moment en de juiste plaats.

Nadat we je merkverhaal hebben gedefineerd vertalen we deze in een heldere merkstrategie. Een duurzame leidraad voor alles wat je doet als merk. Van doelgerichte communicatie tot welgekozen beeldtaal, maar ook partnerships en andere strategische keuzes die echt bij je merkverhaal passen. Zo bereik je je doelgroep op de juiste manier, op het juiste moment en de juiste plaats.

  • • Je merkverhaal
    • Concurrentieanalyse
    • Je doelgroep
    • Behoeften van je doelgroep
    • Je USP’s en ESP’S
    • Je aanbod

    + Trendonderzoek
    + Marktonderzoek
    + Merknamen

  • • Je communicatie vergt veel tijd
    • Je communicatie veroorzaakt stress
    • Je merkperceptie klopt niet
    • Je team werkt niet doelgericht
    • Je doelgroep toont geen interactie
    • Je weet niet waar te beginnen

  • • Nieuwe klanten dankzij een onderscheidende merkpositionering
    • Hogere klantenloyaliteit door diepere vertrouwensband
    • Een positieve merkperceptie die aansluit bij je merkpersoonlijkheid en visie
    • Erkenning als expert en geloofwaardigheid
    Efficiënte communicatie waarbij je jouw doelgroep op de juiste manier, op het juiste moment en de juiste plaats bereikt

Het resultaat

  • Trek nieuwe klanten aan met een onderscheidende merkpositionering

  • Hogere klantenloyaliteit door diepere vertrouwensband

  • Een positieve merkperceptie die aansluit bij je merkpersoonlijkheid en visie

  • Erkenning en geloofwaardigheid als expert

  • Bereik je doelgroep op de juiste manier, op het juiste moment en de juiste plaats

  • • Je storytelling en elevator pitch
    • Je waarden vertaald naar een manifest
    • De persoonlijkheid van je merk
    • Een moodboard
    • Concurrentieanalyse
    • Definiëring van je doelgroep
    • Definiëring behoeften van je doelgroep
    • Overzicht USP’s en ESP’S
    • Definiëring van je aanbod

  • Je krijgt een timeline met helder stappenplan en actiepunten. Als strategische partner staan we je onderweg bij met advies en matchen we je met de juiste creatives en marketingexperten.

De workshops worden geleid door ervaren communicatiestrategen Tom Boute en Katrien Meermans, en in samenwerking met het Stille Bliksem team uitgevoerd.

Dit advies komt in aanmerking voor de KMO-portefeuille.

Praktisch

  • In een traject van drie workshops puren we je merkverhaal en merkstrategie uit. Iedere sessie duurt gemiddeld drie uur.

  • Je hoef je helemaal niet voor te bereiden. Onze brand strategists zijn doorgewinterde communicatie-experts en stellen alle nodige vragen vanuit meer dan 20 jaar ervaring.

    Mogelijks stellen we enkele vragen waar je even dient over na te denken tot de volgende sessie.

Wil je doelgerichter communiceren vanuit de ziel van je merk en een loyale community uitbouwen?

Boek een gratis speed strategy sessie met merkstrateeg Tom Boute. In dit gratis gesprek van 30 minuten bespreken we je communicatieuitdagingen, hoe we die samen kunnen oplossen en krijg je meer uitleg over het brand strategy traject.