A reflection of our thoughts
Samenwerken met een PR-agency: samen bouwen aan sterkere merkbekendheid
Wat doet een PR-agency allemaal? Van public relations tot persberichten schrijven en influencer marketing. Ontdek hoe wij als PR-agency te werk gaan om jouw merkbekendheid te verhogen.
Wat doet een trend researcher? Van data tot vernieuwend perspectief.
Een gespecialiseerde onderzoeker graaft naar maatschappelijke tendensen en vertaalt die naar inzichten en inspiratie voor je merk. Maar hoe gaat zo’n trendwatcher eigenlijk te werk?
Fashion Talks 2024: om door een uitdagend 2024 te navigeren, moet je brand strategy op punt staan
Heb je een idee voor een tekst of publicatie, maar lukt het je niet om die zelf te schrijven? Een ghostwriter - ook schaduwauteur of spookschrijver - helpt je om die schaakmat te overwinnen.
Een persbericht schrijven met impact: de sleutelcomponenten
Ga je zelf een persbericht schrijven of laat je het over aan een communicatiebureau? Verdiep je in ieder geval eerst in de sleutelcomponenten van een persbericht met impact.
Ghostwriting: het mysterie voorbij
Wat is ghostwriting precies? Hoe werk je samen met een ghostwriter? En wat is het verschil met een AI-chatbot die teksten genereert?
Wat zijn consumententrends en waarom zijn ze belangrijk voor je merkstrategie?
Zelfs het beste concept kan falen als het niet resoneert met de veranderende wereld. Door in te spelen op consumententrends krijg je inzicht in de behoeften, verwachtingen en waarden van verschillende doelgroepen, zowel nu als in de toekomst.
Influencer marketing: 4 hoekstenen voor een authentieke samenwerking
Een succesvolle campagne vraagt meer dan alleen een influencer met veel volgers. In deze blog belichten we vier essentiële elementen voor een authentieke samenwerking.
Je brand book: de strategische leidraad voor alles wat je als merk doet
Een brand book is als het DNA van je merk. Het bevat de strategische code die je identiteit bepaalt. De persoonlijkheid, uitstraling en het gedrag van je merk.
Van push naar pull: meer persaandacht met inbound PR
Je wil dat journalisten je opmerken en opnemen in hun artikels. Maar hoe zorg je dat jouw content gevonden wordt? Inbound PR is een strategie waarbij je je eigen kanalen versterkt met interessante content.
De impact van storytelling op je merkbekendheid
Je merkbekendheid vergroten gaat verder dan een aantrekkelijk aanbod uitwerken. Om als merk te gedijen in de markt, moet je weten welke plaats je daar wil innemen, wat je gaat vertellen en hoe.
PR versus marketing: waar richt je best je pijlen op als merk?
PR en marketing beïnvloeden elkaar en kunnen dezelfde doelstellingen voor ogen hebben. Maar toch zijn het twee verschillende rozen waar je jouw pijlen naar schiet.
Badkamerloze dagen en hun impact op mijn zelfbeeld
De badkamer, een plek die ik vroeger als vanzelfsprekend beschouwde. Maar zoals dat met de meeste dingen in het leven gaat, besef je pas wat je hebt als het er niet meer is. Het gebrek aan comfort en privacy, en dat vijf maanden lang, eiste zijn tol op mijn mentale gezondheid, mijn gevoel van eigenwaarde én mijn sociale interacties. Het deed me nadenken over de evolutie van wellness, en leidde tot inzichten die ik hier bundel met mijn eigen ervaring.
Public relations: van persbericht tot PR-pitch en influencers
PR staat voor public relations en helpt merken om hun bekendheid te vergroten, nieuws te verspreiden en een positieve merkervaring aan te vuren.
Scoren met SEO-teksten: geschreven voor mensen, geoptimaliseerd voor zoekmachines
Verschijnt jouw bedrijf niet in de eerste zoekresultaten wanneer je jouw product of dienst googlet? Dan bieden SEO-teksten een kwalitatieve uitkomst.
Rebranding of niet: hoe weet je of het tijd is om een nieuw pad te bewandelen?
Voel je de nood om een nieuwe weg in te slaan met je merk? Een rebranding kan vernieuwing brengen, maar laat het geen impulsieve beslissing zijn.
Tone-of-voice: waarom een consistente schrijfstijl cruciaal is voor je merk
Je tone-of-voice, of hoe je klinkt als merk, is een kostbaar instrument om je authenticiteit, geloofwaardigheid en slagkracht te verruimen.
Een pakkend merkverhaal schrijven: van visie naar storytelling
Je merkverhaal dient als aanknopingspunt voor alles wat je merk naar buiten brengt. Maar voor je een merkverhaal kan schrijven, moet je eerst je merkstrategie en visie bestemmen
Een nieuw merk lanceren: 4 pijlers om doelbewust te starten
Ga je een nieuw merk lanceren? In alle spanning vergeten velen om de essentie uit te puren. Bouw vanaf dag één aan een gedegen merk en een toegewijde communicatiestrategie.
Woorden die raken: de impact van copywriting op je merkbeleving
Niet alleen wat je schrijft, maar ook hoe je het schrijft heeft weerslag op je lezers en hun beleving. Laat je teksten schrijven door een doorgewinterd tekstbureau en verhoog de impact van je copywriting.
Chatbots als schrijfpartner: samenwerken met AI
ChatGPT, Bing Chat en Google Bard zijn vele vaardigheden meester, waaronder teksten schrijven. Maar is je teksten laten schrijven door ChatGPT wel een goed idee? Hoe pak je dat juist aan? En kan je generatieve AI inzetten in plaats van een copywriter?