Copywriting

Een copywriter doorgrondt mensen, heeft inzicht in hun verlangens en voelt met hen mee.

Je visie en boodschap vertalen naar de juiste woorden is niet altijd eenvoudig.

Een copywriter doet meer dan een reeks goed klinkende woorden typen. Copywriting vraagt denkwerk, strategisch inzicht, research en een groot inlevingsvermogen in je doelgroep.

    • Je hebt als merk (bijna) dagelijks tekst nodig.

    • Je eigen teksten schrijven is tijdrovend en moeilijk.

    • Je wilt geloofwaardigheid opbouwen als merk.

    • Je wilt een unieke schrijfstijl die je merk weerspiegelt.

    • Je kunt een copywriter inschakelen voor specifieke projecten (zoals een nieuwe website) of voor een langetermijnsamenwerking die meerdere content-onderdelen omvat.

    • Efficiëntie in communicatie en briefings

    • Grotere herkenbaarheid van je merk

    • Minder feedbackrondes = tijdwinst

    • Vlotte workflow dankzij diepgaande merkkennis

    • Een consistente en unieke schrijfstijl

    • Continuïteit op lange termijn

Wij schrijven teksten die je merkpersoonlijkheid en boodschap versterken.

Met aandacht voor nuance pennen we als copywriters de kern van je merk neer, schrijven we wervende teksten en creëren we boeiende geschreven content die multi-inzetbaar is.

  • We doen meer dan puur de nodige teksten neerpennen: research, je boodschap definiëren, de inhoud structuren, vertalingen regelen, de planning van je nieuwsbrief en blog … We can handle it.

  • Op basis van een keywordonderzoek schrijven we teksten met relevante zoekwoorden. We doen dit met aandacht voor de leesbaarheid en het standpunt van je doelgroep. Zo scoor je hoger in de zoekresultaten én creëer je boeiende content die mensen echt willen lezen.

  • Nadat we samen je collectie hebben doorlopen, schrijven we een collectietekst die de inspiratie verbeeldt en de basis vormt voor je persbericht, social media posts, newsletters …

    Daarnaast schrijven we overtuigende productomschrijvingen voor een aangename online shopping experience en merkbeleving.

  • Persoonlijke interviews (op locatie of telefonisch) vertalen we naar een tekst die de essentie van je merk weerspiegelt en trouw blijft aan de stem van de verteller.

  • We schrijven opiniestukken, blogs en meer in jouw naam en stijl. Zo deel je consistent en geloofwaardig je expertise en kan je jezelf als autoriteit positioneren.

  • Wil je je Nederlands merk in België lanceren? Wij zorgen voor een Vlaamse hertaling van je teksten, aangepast aan onze Vlaamse cultuur en woordenschat.

  • Sterke merken hebben een sterke tone of voice. Wanneer zij iets zeggen, weet je door hoe ze klinken instant wie er spreekt.

    In een tone of voice workshop vinden we jouw unieke tone-of-voice en creëren we een praktische gids voor je merkcommunicatie.

Een specifieke opdracht of op zoek naar een vaste copywriter?

Boek een verkennend gesprek met copywriter Katrien Meermans. Ze bespreekt met jou je noden op vlak van tekst en content en hoe wij als copywriters te werk gaan.