Trend Masterclasses
Van trend tot waardevolle merkstrategie
Prijs
595 euro excl. btw met kmo-portefeuille
850 euro excl. btw zonder kmo-portefeuille
Wanneer
5 masterclasses
Telkens op donderdagavond (sep/nov/jan/maa/mei)
Contactpersoon
Katrien Meermans
0032 498 43 79 71
katrien@stillebliksem.be
Schrijf je in →
Voor wie gelooft dat zakelijk succes en maatschappelijke waarde samengaan. En over trends wilt leren om met intentie te bouwen aan hun merk.
Maak je keuze tussen 2 trend masterclasses:
Met wellbeing als rode draad leer je in deze masterclasses hoe je als ondernemer of creatieve professional:
patronen herkent en anticipeert op veranderingen;
verschuivingen vertaalt naar een betekenisvol aanbod;
en oprechte verbinding maakt met wat mensen écht nodig hebben.
In het kort
→ Start september 2025
→ 5 inspirerende masterclasses (sep/nov/jan/maa/mei)
→ Inzicht in wat er speelt en mogelijke toekomstscenario's
→ Ideeën hoe jij als merk hier relevant en waardevol op anticipeert
→ Een exclusief netwerk van gelijkgestemde ondernemers
→ Een ervaren klankbord om op terug te vallen
Inhoud
De eerste masterclass helpt je kortstondige hypes en fundamentele verschuivingen onderscheiden, en toont hoe bepaalde bewegingen uitgroeien tot duurzame maatschappelijke veranderingen.
Samenstelling masterclasses: de inhoud is telkens gebaseerd op actuele trends, uitdagingen in fashion, design, lifestyle of beauty en relevante maatschappelijke verschuivingen. Aangevuld met concrete praktijkvoorbeelden en actuele casestudies, en inzichten van een gastspreker waar mogelijk.
Daarnaast bieden we de mogelijkheid om als groep relevante events bij te wonen, zoals WATF Future Fest in oktober, afhankelijk van planning en interesse (niet in de prijs inbegrepen).
Keuze 1
Trend compass: navigating social and cultural trends with intention
Voor wie
Creatieve founders die willen anticiperen op toekomstige behoeften
Ondernemers en marketeers die de impact van trends willen begrijpen
Brandmanagers die hun merkstrategie willen vernieuwen
Productontwikkelaars die vooruit willen lopen op consumententrends
Kleine en middelgrote ondernemers die hun merk willen laten groeien
Data
18 september, 6 november, 8 januari, 5 maart en 7 mei
Telkens van 19u tot 21u30
Beyond the glow: how trends are shaping the future of beauty
Keuze 2
Voor wie
Beautymerken die hun positionering willen versterken
Brandmanagers van beautyretail en e-commerce platformen
Professionals in huidverzorging, make-up artiesten en contentcreators
Marketing- en communicatieprofessionals in de beautybranche
Beautyjournalisten op zoek naar inzichten in de ruis aan data
Data
25 september, 13 november, 15 januari, 12 maart en 21 mei
Telkens van 19u tot 21u30
Praktische details
→ Locatie: Stille Bliksem - Franklin Rooseveltlaan 402, 9000 Gent
→ Tijd: telkens van 19u tot 21u30 (inloop vanaf 18u30)
→ Beperkt aantal plaatsen: max. 10 deelnemers per reeks
→ Prijs met KMO-portefeuille: 595 euro excl. btw
→ Prijs zonder KMO-portefeuille: 850 euro excl. btw
De sessies worden geleid door Trend Researcher Katrien Meermans
Haar postgraduaat Trendwatching (2022) en continue research stellen haar in staat mensen proactief te adviseren met concepten en ideeën die inspelen op de huidige cultuur en anticiperen op de toekomst. Vanuit inzichten en inspiratie helpt zij merken betekenisvol innoveren en relevant blijven door hun brand purpose te linken aan de evoluerende noden en verlangens van mensen. Lees meer.