De inzichten op Fashion Talks maakten duidelijk: om door een uitdagend 2024 te navigeren, moet je brand strategy op punt staan

Vorige week trokken we met Stille Bliksem naar Flanders DC Fashion Talks. De inzichten die we hier opdeden, maakten het duidelijk: om door een uitdagend 2024 te navigeren als merk, moet je brand strategy op punt staan.


Zo toonden Hanna Grabenhofer en Kathleen Martens van McKinsey met treffende statistieken dat de mode-economie blijft terugdeinzen; zelfs het luxesegment blijft niet ongeschonden. Maar ze haalden ook opportuniteiten aan om het roer te keren. Bij ons resoneerde vooral: all eyes on the brand. Verbinden met je doelgroep is nu des te belangrijk om te groeien.

Die verbinding met je doelgroep kwam ook sterk naar voren in het interview met Sinéad O'Dwyer, wiens merkverhaal gebouwd is rond inclusive sizing en die haar doelgroep actief betrekt in R&D.  

Tijdens het sustainability panel werd duidelijk: je kan als merk niet 100% duurzaam zijn, maar je kan wel de kar trekken in lijn met waar je voor staat en waar je goed in bent. 

"In this second wave of e-commerce, people seek connection instead of just convenience. It's about inspiration, engagement and personalised experiences." Woorden van Zalando's Lena-Sophie Röper die de nood aan verbinding en beleving nog maar eens onderstrepen. 

De nood aan een uitgekiend merkverhaal en communicatiestrategie is onweerlegbaar. Een heldere brand strategy - die wij voor jou uitwerken in een uitgebreid brandbook - vormt jouw houvast. In woelige tijden en op hoogdagen. Om de buitenwereld te overtuigen en jouw creativiteit op te zwepen. Om zeker te zijn: daar gaan we naartoe, dat is ons ding, dat is relevant. Zoals stylist Tom Eerebout het zei: "If you make a statement, make the right one."


We luisteren graag naar jouw uitdagingen voor 2024 en hoe wij kunnen helpen om ze te aan te vatten.

Boek een sparringsessie


Vorige
Vorige

Hoe een trend researcher te werk gaat van data tot vernieuwend perspectief

Volgende
Volgende

Een persbericht schrijven met impact: de sleutelcomponenten