Belgische start-up GOFLUO haalt 1 miljoen euro groeikapitaal op

De 'bodyglower' is klaar om de wereld te veroveren

 

GOFLUO haalt 1 miljoen euro investering op om de groei van het bedrijf te versnellen en verder uit te breiden in de VS, Frankrijk en Duitsland. Vier ervaren business angels en het investeringsfonds Freshmen namen deel aan de kapitaalronde.

Innovatieve start-up on a mission

Het innovatieve modemerk, waarbij stijl en veiligheid hand in hand gaan, werd in 2018 opgericht door Julie Vets. De modeontwerpster en moeder van drie kinderen miste esthetisch mooie kleding om je veilig door het verkeer te begeven, en ging daarmee aan de slag. "Het traditionele gele veiligheidsvestje past niet in onze moderne leefwereld," zegt Vets. Met de toenemende populariteit van (e-)fietsen, steps en scooters zag ze de kans de bijhorende veiligheidskleding mee te moderniseren.

GOFLUO brengt luxueuze, vrolijke ontwerpen met reflecterende en fluo stoffen als alternatief. Het merk noemt hun antwoord op veiligheidshesjes 'bodyglowers'. "De bodyglower is meer dan een nieuw volwaardig kledingstuk," vertelt Julie Vets. "Het representeert het begin van een nieuw mobiliteitstijdperk waarin de zwakke weggebruiker letterlijk meer in the picture staat." Met de bodyglower toont Vets dat veiligheidskleding wel modieus kan zijn, zonder in te boeten op de functionaliteit, comfort of zichtbaarheid.

Gespot bij Courrèges
SS23

Degradé stof
Billie en Lori

Internationaal groeipotentieel

Sinds de succesvolle lancering van de bodyglower via GOFLUO’s webshop in 2018 ervaart het bedrijf een aanzienlijke groei. De coronalockdowns versterkten de urban outdoor trend waar GOFLUO op deint. Het merk ging bovendien samenwerkingen aan met winkels in heel Europa, waarbij België, Duitsland en Frankrijk de belangrijkste markten zijn. Vandaag heeft GOFLUO meer dan 300 B2B-verkooppunten in 10 landen, waaronder de Verenigde Staten en Canada.

GOFLUO viert dit jaar zijn vijfde verjaardag met een volledig vrouwelijk team dat dagelijks met toewijding werkt aan hun gezamenlijke missie: van de 'bodyglower' een begrip maken en GOFLUO internationaal op de kaart zetten. Het assortiment veiligheidsproducten bestaat ondertussen niet alleen uit bodyglowers: ook fietstassen, sportkleding en hondenkleding maken deel uit van de collectie.

1 miljoen euro voor groei en internationalisering

In 2019 haalde GOFLUO zijn eerste kapitaalverhoging op met de steun van Freshmen, een nieuw D2C-fonds opgericht door Hendrik Winkelmans, tevens de oprichter van de eerste fietswinkelketen in België (nu Bike Republic, Colruyt Group).

Sinds deze kapitaalinjectie blijft GOFLUO een groeiend succes vieren, met onder andere het winnen van twee awards in 2022 (Be-commerce start-up- en advertentie-award). En het ontwikkelen van strategische partnerschappen met gespecialiseerde dealers in de fiets-, hardloop- en outdoor branche. Binnenkort zullen ook grote spelers als AS Adventure (BE), Globetrotter (DE) en Le Bon Marché (FR) hun artikelen aanbieden.

Vier business angels besloten nu 500.000 euro te investeren in het Antwerpse bedrijf. Samen met de bijdrage van de bestaande investeerder Freshmen haalt GOFLUO zo 1 miljoen euro op. Met deze kapitaalinjectie is GOFLUO klaar om zijn groeitraject te versnellen, het aantal dealers en ambassadeurs te verhogen en hun netwerk te optimaliseren. 


CEO Julie Vets:

"Dankzij deze financiering blijven we sterk groeien en hebben we een positieve impact op het dagelijks leven van mensen." 

Vets merkt op dat het voor solo vrouwelijke founders een uitdaging kan zijn om financiering aan te trekken, waardoor deze prestatie des te belangrijker is in de huidige afgekoelde fundraisingmarkt.

Investeerder Freshmen vertelt: "We zijn verheugd onze steun aan GOFLUO voort te zetten. De innovatieve propositie van het bedrijf heeft het potentieel om de markt te ontwrichten. Door mode en veiligheid succesvol te combineren, bieden ze de consument het beste van twee werelden."

Volgend jaar focust het bedrijf zich op het vergroten van naamsbekendheid via creatieve partnerschappen met andere merken. De succesvolle startup ambieert een groei tot een wereldwijd erkend merk. Hun omnichannel strategie en partnerschappen op lange termijn dragen bij tot het succes. Het nieuwe kapitaal zal de komende jaren helpen om een sterke positie in te nemen.

 

Praktische info

De items zijn verkrijgbaar via gofluo.com en in geselecteerde verkooppunten.


Over Gofluo

Modeontwerpster Julie Vets was op zoek naar fluorescerende én mooie accessoires voor zichzelf en haar gezin. Die vond ze niet, dus ging de Antwerpse aan de slag om als eerste een modebewuste collectie bodyglowers op de markt te brengen.

GOFLUO gebruikt aangename, waterafstotende en sneldrogende stoffen, frisse fluokleuren en verrassende combinaties.

Het eigentijdse design van de bodyglowers staat voorop, maar GOFLUO verliest veiligheid geen seconde uit het oog. Alle GOFLUO items zijn functioneel ontworpen en de kinderjasjes werden goedgekeurd volgens de Europese normen.

Website: gofluo.com
Instagram: @gofluo


Persvragen? Contacteer ons via hello@stillebliksem.be of 0465 04 60 92.
Nieuwsgierig naar meer?
Bekijk alle persberichten van Gofluo.

Vorige
Vorige

Bruidsparadijs Jardin d’Amour breidt uit naar Knokke

Volgende
Volgende

Upgrade je workout met de activewear van GOFLUO