Antwerpse modemerk GOFLUO wint twee BeCommerce awards
Innovation pays off, van product tot online advertising
Het Antwerpse modemerk GOFLUO won gisterenavond twee prijzen in de BeCommerce awards: de Start-Up Award én de Advertising Campaign Award. Hiermee bewijst het bedrijf dat niet alleen zijn product innovatief is - GOFLUO maakt modieuze bodyglowers als alternatief op fluojasjes - maar ook zijn online communicatie.
Van keukentafel tot hippe online shop
Sinds de lancering van haar merk in 2018 heeft ontwerpster Julie Vets niet stilgezeten. Waar ze startte met een naaimachine aan haar keukentafel, runt ze vandaag een succesvol bedrijf en leidt ze een team van zeven vrouwen. "Mission impossible staat niet in haar woordenboek," vertelt haar collega Yinthe. "Julie is enorm volhardend en ze zal altijd zoeken naar manieren om het merk te verbeteren. Of het nu gaat om een nieuwe fluostof of een extra functie op onze website die het aantal retours vermindert." Dankzij die volhardende innovaties overtuigde GOFLUO de jury om hen tot beste start-up te bekronen.
"Een vlotte user flow en mooie look zijn het minimum, maar liever gaan we nog een paar stappen verder."
- Julie Vets
Optimaliseren én innoveren
Hoewel het merk ook met verschillende internationale verkooppunten samenwerkt, is hun webshop de main focus. "We sluiten op dat vlak geen compromissen," vertelt Julie. "Een vlotte user flow en mooie look zij het minimum, maar liever gaan we nog een paar stappen verder."
Zo kan je bij de verschillende items in de webshop op de knop 'turn on the light' klikken om te zien hoe het eruitziet in het donker, wanneer de reflectieve stof zijn werk doet. Daarnaast heeft het merk per item een 'find your fit' questionnaire ingebouwd, die de shopper helpt om de juiste maat te kiezen. "Dat is niet alleen handig voor de klant, die minder onzeker moet zijn over de juiste maat," vertelt Julie. "Ook voor ons is het voordelig. Sinds we die functie hebben ontwikkeld, hebben we een stuk minder retours en vragen van klanten."
Verfrissende advertisingcampagnes
Naast de Start-Up Award kreeg GOFLUO ook een prijs voor de beste Advertising Campaign. Waarom ze daar zo in uitblinken? "Onze modellen zijn mensen uit onze omgeving," zegt content creator Yinthe. "Het zijn collega's, hun kinderen, vrienden en familie ... Gewone mensen dus." Zo spreekt GOFLUO mensen echt aan en tonen ze dat veiligheid voor iedereen is.
"Bovendien hebben we veel segmenten gecreëerd zodat we heel gepersonaliseerd kunnen werken. Onze ads zijn daarom niet schreeuwerig of irritant, wel behulpzaam en informerend over veiligheid in het verkeer. En altijd met een happy, positieve vibe."
Team effort
Julie vertelt dat alles bij GOFLUO een team effort is, ook de webshop dus. "Onze customer service staat bijvoorbeeld in nauw contact met de content creators. Merken zij op dat er een vraag van klanten vaak terugkomt, dan kijken we meteen hoe we die kunnen omzetten in social media posts, een nieuwsbrief of een feature op de website."
De website werd gebouwd door het Belgisch-Nederlandse agency OWOW. Eerder dit jaar liet GOFLUO een rebranding uitvoeren door Milk & Cookies. De advertising verloopt via het Antwerpse agency The Dot Society. GOFLUO doet daarnaast een beroep op externe partners zoals Mollie, Shop We Do en Klaviyo om de user experience op de webshop nog vlotter te laten verlopen.
Over Gofluo
Hoewel veiligheid cruciaal is, past een doorsnee fluohesje niet meteen binnen ons idee van een leuke urban outfit. Dat vond ook modeontwerper Julie Vets, die op zoek was naar fluorescerende én mooie accessoires voor zichzelf en haar gezin. Die vond ze niet, dus ging de Antwerpse aan de slag om als eerste een modebewuste collectie bodyglowers op de markt te brengen.
Gofluo gebruikt aangename, waterafstotende en sneldrogende stoffen, frisse fluokleuren en verrassende combinaties.
Het eigentijdse design van de bodyglowers staat voorop, maar Gofluo verliest veiligheid geen seconde uit het oog. Alle Gofluo items zijn functioneel ontworpen en de kinderjasjes werden goedgekeurd volgens de Europese normen.
Website: gofluo.com
Instagram: @gofluo
Persvragen? Contacteer ons via hello@stillebliksem.be of 0465 04 60 92.
Nieuwsgierig naar meer? Bekijk alle persberichten van Gofluo.