Fashion copywriting
Trends en stijlkeuzes zijn een ding, maar het is vooral de visie van de ontwerper die bepaalt welk verhaal een modemerk vertelt. Hoe breng je dat onder woorden? Hoe zorg je ervoor dat jouw modemerk opvalt, zich onderscheidend uitdrukt en de juiste doelgroep bereikt?
Van naald tot draad
Vanuit onze liefde voor mode duiken we als copywriters mee in de leefwereld van jouw merk.
We luisteren naar je inspiratie, onderzoeken wat er leeft bij jouw doelpubliek en volgen mode- en consumententrends op de voet. Van opvallende TikTok-termen en de invloed van de nieuwste televisieserie tot de high-fashion catwalktrends van volgend seizoen. Die inleving verweven we tot fashion copywriting die net zo uniek is als jouw designs.
Ongebreidelde verbeelding
Onze kracht als copywriters ligt in onze verbeeldingskracht. Vanuit enkele woorden of één blik op jouw moodboard brengen we een tekst tot leven die sfeer en begeestering schept.
We vertellen verhalen die jouw modecollecties extra diepgang geven. Wat voor iemand anders misschien niet meer is dan een streepjesprint, is voor ons een zomerse ode aan strandparasols en waterijsjes. We zijn storytellers, maar verliezen daarbij nooit de authenticiteit en professionaliteit van je teksten uit het oog.
Doordachte nuances
Onze pen is scherpgesteld op modemerken die kiezen voor kwaliteit - en die dat ook willen uitstralen. Die verfijndheid trekken we door naar vloeiende en sfeervolle teksten.
Teksten waarin we de bijzondere kenmerken van je collectie verweven die zelfs een foto niet kan vangen. Het dansende ritme van een stof, de wolligheid van een trui waar je ‘s winters in weg wil kruipen, welk gevoel een bepaald juweel om je hals geeft … Maar ook: hoe wast deze stof? Hoe combineer ik deze kleur? En hoe valt deze broek op verschillende lichaamstypes? We denken verder dan het silhouet en vangen een beleving in woorden.
De stem van je merk
Net zoals de signatuur van een ontwerper zijn werk herkenbaar maakt, geven we jouw merk met woorden en stijlkeuzes een kenschetsende stem.
We schrijven met een authentieke tone-of-voice die geheel jouw merk eigen is. Een schrijfstijl die in lijn ligt met jouw visuele stijl, doelgroep en strategie. Zo schrijven we voor handtassenmerk Annelies Timmermans met high-end happiness en pennen we voor Julia June de creatieve zelfzekerheid neer die hun doelgroep typeert.
Julia June
Karolin Van Loon
Christian Wijnants
Annelies Timmermans
Elisa Lee
La Fille d’O
Furore
Âme
Fashion copywriting van a tot z
Als fashion copywriters schrijven we alles waar tekst bij komt kijken:
Storytelling van jouw merkverhaal
Originele collectieteksten die de juiste snaar raken
Nieuwsbrieven, zowel inspirerend als salesgericht
Blogs die je lezers inspireren en jouw expertise onderstrepen
SEO-copywriting die zorgt dat jouw modemerk beter scoort in Google
Social media posts die jouw merk onderscheiden
Productomschrijvingen van al jouw items
Teksten voor je website en webshop
Copywriting voor drukwerk zoals flyers en brochures
Prospectiebrieven naar potentiële partners
Persberichten die je collecties in de kijker zetten
Ghostwriting voor mode-professionals, van LinkedIn-posts tot boeken