Name branding

Achter iedere merknaam schuilt een verhaal.

Een goede merknaam blijft in je hoofd hangen als een aanstekelijke melodie. Ze sluimert op het puntje van je tong en rolt vlot een gesprek in, om zich zo te verspreiden en je merkbekendheid te vergroten. Nog meer dan dat ze goed klinkt, wil je dat je merknaam positieve associaties oproept en past bij je ambities op lange termijn. De vlag moet de lading dekken, maar de persoonlijke connectie met je merk belemmert je vaak om zelf een (nieuwe) naam te bedenken.

  • • Creatie van een unieke merknaam
    • Registratie als bescherming van je merknaam (optioneel)
    • Professionele begeleiding in de verdere (re)branding

  • • Je start een nieuw merk
    • Je neemt een merk over waarvan de naam verwijst naar een vorige zaakvoerder
    • Je blaast een frisse wind door het bedrijf en wil die nieuwe aanpak doorvoeren in de naam
    • Je bestaande merknaam past niet meer bij je beoogde markt, doelgroep en perceptie
    • Je wil uitbreiden en zoekt een internationale merknaam

  • • Straal in één oogwenk je merkverhaal uit
    • Maak een sterke eerste indruk op nieuwe klanten
    • Verhoog je merkbekendheid met een naam die blijft hangen
    • Leg de basis voor vernieuwende communicatie

Praktisch

De workshops worden geleid door ervaren merkstrateeg Tom Boute, en in samenwerking met het Stille Bliksem team uitgevoerd.

  • We luisteren naar je verhaal, waarom je een (nieuwe) naam zoekt en je specifieke vereisten. Maar we graven ook dieper voor een merknaam als weergalm van je visie en persoonlijkheid. Deze sessie duurt gemiddeld drie uur.

    Vanuit onze ervaring, creatieve geest en de verdieping in de workshops, werpen we nadien unieke en verrassende voorstellen op. Begeleid door ons advies kies jij uiteindelijk de merknaam die je het meeste aanspreekt.

  • Je hoef je helemaal niet voor te bereiden. Onze brand strategists zijn doorgewinterde communicatie-experts en stellen alle nodige vragen vanuit meer dan 20 jaar ervaring.

Het resultaat

  • Je merknaam wekt de curiositeit van potentiële klanten op 

  • Je naam is herkenbaar en blijft hangen, wat zorgt voor meer merkbekendheid

  • Jij en je team communiceren zelfzeker met een naam waar jullie volledig achter staan

  • Door je merk te registreren, verzeker je dat jij die als enige mag (blijven) gebruiken. Niet alleen om anderen ervan te behoeden dezelfde naam te kiezen, maar vooral om te voorkomen dat jij van naam moet veranderen wanneer zij hun merk wel registreren. Wij behandelen de registratie en de bijkomende administratie.

  • Bij een nieuwe merknaam hoort ook een nieuwe identiteit. We begeleiden jou graag verder van visuele branding tot tone-of-voice en sound branding.

Heb je hulp nodig bij het uitdenken van een unieke en onderscheidende naam die aansluit bij je merkverhaal?

Boek een gratis speed strategy sessie met merkstrateeg Tom Boute. In dit gratis gesprek van 30 minuten bespreken we je communicatieuitdagingen, hoe we die samen kunnen oplossen en krijg je meer uitleg over het merkverhaaltraject. 

Plan een gratis speed strategy sessie met merkstrateeg Tom Boute of vraag meer info