Cammalleri Pastificio
Italiaanse delicatessenzaak
Client
Cammalleri Pastificio
Services
Brand strategy, name branding, copywriting
Collaboration
De Barbaren - visual branding & interior design
Fabio Cammalleri en zijn vrouw Ineke hadden plannen voor een Italiaanse delicatessenzaak, en niet zomaar een. Tijdens een goed gesprek - uiteraard in een Italiaanse restaurant - deelden zij hun plannen met ons.
Om zich volledig te kunnen focussen op hun aanbod delicatessen en vers gemaakte pasta's, focaccia’s en tomatensauzen vol smaak en complexiteit vertrouwden ze ons hun merkstrategie toe. Van name branding en marktpositionering tot moodboards en storytelling: wij goten hun dromen in de juiste vorm.
© De Barbaren
Più che ordinario
De Italiaanse delicatessenzaak van Fabio en Ineke neemt je mee naar het hart van de Italiaanse keuken. Enkel het beste gaat hier over de toonbank, en dat moesten de branding en communicatie dan ook van bij de opening uitstralen.
We verdiepten ons in de tot de verbeelding sprekende wereld van de Italiaanse delicatessenzaken en deden research naar vormgeving, interieur, sfeer … en cadeautjes van verpakkingen.
Als strategische partner definieerden we eerst hun marktpositie. Op basis daarvan ontwikkelden we de name branding, het productaanbod en de moodboards. De sfeer trokken we door in de storytelling en websiteteksten. Voldoende richting en inspiratie voor De Barbaren om de visuele branding en het interieur tot in de puntjes uit te werken.
Fabio & Ineke — © De Barbaren
© De Barbaren
Come ti chiami? Cammalleri!
Zeg de naam luidop en je waant je un vero Italiano. Dat de delicatessenzaak Fabio’s familienaam draagt, voelt haast als een vanzelfsprekendheid. Of niet?
Ons voorstel deed Fabio ongemakkelijk schuiven. Hij runt de zaak samen met zijn vrouw Ineke en zo bijzonder was die naam toch niet? Toch konden we hem overtuigen:
Cammalleri als merknaam straalt niet alleen authenticiteit uit, het geeft de zaak meteen een menselijke identiteit - en mensen doen nog steeds het liefst zaken met mensen.
Door zijn eigen naam te gebruiken ontstaat er onbewust een persoonlijke band. Bovendien kunnen mensen meteen een gezicht plakken op de naam van de zaak. Hierdoor voelen ze zich sneller verbonden, hebben ze een groter vertrouwen en zijn ze loyaler.
Love what you see?