Marktonderzoek
Echte impact start vanuit diepgaande kennis over je doelgroep.
Krijg voeling met wat er leeft bij je doelgroep door te peilen naar hun onafhankelijke visie en gedrag. Je eigen buikgevoel en desk research zijn immers waardevol als basis, maar met onderbouwde data weet je dat het helemaal juist zit en sta je nog meer in verbinding met de mensen die je wil bereiken. In samenwerking met iVOX zetten we doordachte marktonderzoeken op en analyseren we de data als krachtige onderbouwing voor je lancering, productontwikkeling, campagne of communicatiestrategie.
-
• Een bevraging bij het grootste online panel van België met 150.000 leden
• Het opstellen van een doeltreffende vragenlijst op basis van je doelstellingen
• Inzichten en een plan van aanpak op basis van de resultaten -
• Je lanceert een nieuw concept en wil aanvoelen hoe je doelgroep staat tegenover het potentieel, de prijszetting, de belangrijkste kenmerken …
• Je wil het imago van je merk en je positie tegenover concurrenten aftoetsen
• Je wil een campagne opzetten, maar eerst de sterkte ervan in de praktijk beoordelen om je return on investment te verhogen
• Je wil de impact van je campagne op het gedrag en de houding van mensen evalueren
• Je wil data en inzichten verzamelen als input voor je communicatie en persberichten -
• Je bent zeker van je stuk en communiceert vanuit je doelgroep
• Je beantwoordt aan de behoeften van mensen en verhoogt zo je verkoop
• Je ontdekt waar mensen naar op zoek zijn als motor voor innovatie
• Door je concept op voorhand af te toetsen, bespaar je tijd en kosten die je op lange termijn zou uitgeven aan het constant bijsturen
• Met gericht cijfermateriaal maak je een sterke indruk op potentiële partners en investeerders
• Je versterkt je persberichten met boeiende data wat leidt tot meer media-aandacht
Je merk en communicatie versterken met een marktonderzoek?
Boek een gratis speed strategy sessie met merkstrateeg Tom Boute. In dit gratis gesprek van 30 minuten bespreken we je communicatieuitdagingen, hoe we die samen kunnen oplossen en krijg je meer uitleg over het merkverhaaltraject.